Maxima

Máxima: ‘Bedwing de bling’

Koningin Máxima vindt dat ouders hun kinderen bewust moeten maken van het gevaar van verleidingen in de digitale wereld.

Kinderen brengen volgens Máxima tegenwoordig veel tijd door op hun mobiele telefoon. Ze zien daardoor veel reclames voor dingen die ze niet nodig hebben.

Spelletje

‘Ook als ze in een app of in een spelletje zitten. Om een wereld te bouwen moet je nog een televisie, nog een meubel of nog een paar planten kopen, dat kost allemaal geld. En voor je het weet zit daar heel veel geld in. Het begint met 50 cent maar dan opeens is het 100 euro. Dus het is heel belangrijk dat wij de kinderen bewust maken, dat ze dat kunnen weerstaan.’

Volgens Máxima is het de kunst om alleen het gratis deel te doen en op te letten bij een eventueel lidmaatschap in een app: ‘Want dat is wat ook ons ouderen gebeurt, en dat gebeurt bij kinderen ook. Alleen hebben ze minder geld.’

Nieuwe spullen

Het thema van de Week van het geld is dit jaar Bedwing de bling. Daarmee wordt gefocust op het kopen van nieuwe spullen, die bijvoorbeeld worden aangeprezen door influencers op sociale media.

Tip van de redactie

Loperswol Lopen Zonder Blaren loopwol voetwol wandel wol
Bekijk bij Bol

ANP