Life Through A Royal Lens Exhibition

BBC door het stof over omstreden interview Diana

Koninklijke kinderjuf ontvangt ‘substantieel’ bedrag van BBC over valse beschuldiging.

Uit alles blijkt dat in 1995 journalist Martin Bashir namens de BBC alles deed om Diana te kunnen interviewen. Zo maakte hij haar wijs dat Tiggy Legge-Bourke, voorheen de nanny van William en Harry, een affaire had met Charles, die resulteerde in een abortus. Hij liet haar zelfs vervalste bankafschriften zien, om haar ervan te overtuigen dat Charles geld naar zijn minnares had overgemaakt.

Het idee was dat Diana zo kwaad zou worden, dat ze uit wraak uit de school zou klappen. Wat ook gebeurde.

BBC-directeur-generaal Tim Davie zei dat de organisatie haar excuses aanbiedt aan Tiggy, prins Charles, prins William en prins Harry ‘voor de manier waarop prinses Diana werd bedrogen en de daaropvolgende impact op al hun levens.’

‘Nu we op de hoogte zijn van de schokkende manier waarop het interview tot stand is gekomen, heb ik besloten dat de BBC het programma nooit meer zal vertonen; noch zullen we het geheel of gedeeltelijk in licentie geven aan andere omroepen.’

Tiggy werd door prins Charles ingehuurd als kindermeisje voor William en Harry in 1993, kort nadat hij van Diana was gescheiden. Ze vergezelde de prinsen op vakanties en onderhield een hechte band met hen, en beiden waren aanwezig op haar bruiloft in 1999.

LEES OOK:

MARTIN BASHIR REAGEERT OP COMMOTIE RONDOM ZIJN DIANA-INTERVIEW

Meer lezen over royals? Bestel snel uw digitale versie van Royalty.

Bron: People

Geef een reactie

Gerelateerde artikelen