Zien! Prinses Ingrid Alexandra en prins Sverre Magnus bij WK-wedstrijd Noorwegen
23 juni 2026
Prinses Ingrid Alexandra en prins Sverre Magnus hebben een paar zware weken achter de rug. Hun moeder kroonprinses Mette-Marit onderging vorige week een longtransplantatie en kort daarvoor werd bekend dat hun halfbroer Marius Borg Høiby vier jaar de gevangenis in moet.
Tussen alle gebeurtenissen door waren Ingrid Alexandra en Sverre Magnus aanwezig bij de WK-wedstrijd van Noorwegen tegen Senegal. In het New Jersey Stadium zagen zij hoe de Noorse ploeg met 3-2 won.
Noorwegen wint in slotfase
‘JAAAAAA!’, schrijft het Noorse hof op sociale media. ‘Prinses Ingrid Alexandra en prins Sverre Magnus juichten op de tribune toen Noorwegen Senegal met 3-2 versloeg in de groepsfase op het WK-voetbal!’ De overwinning kwam pas in blessuretijd tot stand, toen Noorwegen het beslissende doelpunt maakte.
Tekst gaat verder onder de post.
Blijdschap op de tribune
Op de gedeelde beelden is te zien hoe Ingrid Alexandra en Sverre Magnus zichtbaar meeleven met het Noorse elftal. De twee dragen een shirt van Noorwegen en een voetbalsjaal. Na de winst vallen broer en zus elkaar in de armen. Ook is te zien hoe Noorse supporters de Viking row uitvoeren, waarbij zij op de tribune een roeibeweging maken.
Haakon blijft bij Mette-Marit
Eigenlijk zou kroonprins Haakon samen met Sverre Magnus naar de wedstrijd afreizen. Door de operatie van kroonprinses Mette-Marit veranderde dat plan. De kroonprins heeft zijn agenda aangepast om tijdens de herstelperiode bij zijn vrouw te kunnen zijn.
Tekst gaat verder onder de video.
Bekijk ook:
Afleiding tijdens rumoerige weken
Voor prinses Ingrid Alexandra en prins Sverre Magnus was de wedstrijd een moment van afleiding in een moeilijke periode aan het Noorse hof. Door de zege op Senegal heeft Noorwegen zich geplaatst voor de volgende ronde. De laatste groepswedstrijd tegen Frankrijk bepaalt of Noorwegen als groepswinnaar doorgaat.
LEES OOK
Uit andere media