×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De koninklijke familie wordt kleiner

    Door Marc van der Linden

    Er zijn altijd mensen die het raar vinden als niet de hele koninklijke familie komt opdraven bij een feest. Bij het feest voor de 75ste verjaardag van prinses Margriet ontbraken bijvoorbeeld de koning en de koningin en haar zus prinses Christina. Maar als mensen dan zeggen het raar te vinden, vraag ik me af hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • Verhaal beleggingen Beatrix ’uit de duim gezogen’

    Privé schrijft onzin over over beleggingen Koninklijk Huis

    Het verhaal van Privé dat de koninklijke familie het schip is ingegaan bij de Amerikaanse fraudeur Bernard Madoff, is volgens de Rijksvoorlichtingsdienst "van a tot z uit de duim gezogen”. Normaal reageert de RVD niet op beweringen over het privévermogen van leden van de koninklijke familie, maar vrijdag verscheen op de website van het koninklijk huis toch een reactie. De reactie van de RVD kwam omdat ook in andere media “de verzinsels uit Privé worden gemeld, inclusief insinuaties met betrekking tot personen”.


    Privé publiceerde deze week een artikel dat koningin Beatrix en haar zonen Willem-Alexander, Constantijn en Friso 20 tot 100 miljoen euro hebben verloren door bij de Amerikaanse zakenman Madoff te beleggen. Privé blijft echter bij de beweringen. „Wij hebben verschillende mensen gesproken”, aldus hoofdredacteur Evert Santegoeds. „We hebben gehoord dat er ook in de koninklijke familie zorgen zijn over de beleggingen.” De verklaring van de RVD vindt hij vrij uniek. „De koninklijke familie is over het algemeen opener over buitenechtelijke kinderen dan over hun vermogen.”
    De RVD laat het bij de ontkennende verklaring op de website en neemt vooralsnog geen stappen tegen het weekblad. Dit meldt de Telegraaf.

    23 januari 2009 - 11:43