Prins Laurent moet rijbewijs inleveren

De Belgische prins Laurent heeft nog altijd last van zijn zware voet. Met zijn Abarth Punto Evo raasde hij met 82 kilometer per uur door de Brusselse Vleurgattunnel, terwijl daar 50 is toegestaan. De prins kon direct zijn rijbewijs inleveren nadat hij staande werd gehouden. 'Geen commentaar,' zo reageerde de prins in Het Nieuwsblad. Het is geen geheim dat de prins graag hard rijdt. Ook in 1987 heeft hij zijn rijbewijs in moeten leveren vanwege te hard rijden. In 2000 werd de prins nog betrapt op de rondweg in Brugge, daar reed hij 137 kilometer per uur in een 70-kilometerzone.

De Belgische prins Laurent heeft nog altijd last van zijn zware voet. Met zijn Abarth Punto Evo raasde hij met 82 kilometer per uur door de Brusselse Vleurgattunnel, terwijl daar 50 is toegestaan. De prins kon direct zijn rijbewijs inleveren nadat hij staande werd gehouden. ‘Geen commentaar,’ zo reageerde de prins in Het Nieuwsblad.
Het is geen geheim dat de prins graag hard rijdt. Ook in 1987 heeft hij zijn rijbewijs in moeten leveren vanwege te hard rijden. In 2000 werd de prins nog betrapt op de rondweg in Brugge, daar reed hij 137 kilometer per uur in een 70-kilometerzone.

Over verkeersveiligheid heeft de prins zo zijn eigen mening. Hij geeft toe dat zijn kinderen hem er regelmatig op attenderen dat hij zijn gordel moet dragen. Over elektrische auto’s heeft hij ook zijn woordje klaar. ‘Echt veilig zijn die niet. Die zijn zo stil dat je ze bijna niet hoort aankomen.’ En ook al is de maximumsnelheid 120 op de Belgische snelwegen, wat hem betreft moeten er speciale rijbewijzen zijn voor snelle auto’s. ‘Een auto die tegen 300 km/u over de autowegen rijdt, is toch niet hetzelfde als een wagen die maar tot 100 km/u in staat is?’ vraagt Laurent zich hardop af.