Huwelijksdocumentaire verkoopt als zoete broodjes
4 april 2011
Het virus van het Britse prinselijk huwelijk verspreid zich in rap tempo over de wereld. Televisiestations over de hele wereld helpen daaraan mee, door het aankopen van de BBC documentaire 'William and Kate - A Royal Engagement', over de verloving van de prins met Kate. Inmiddels heeft BBC de documentaire aan 32 internationale televisiezenders verkocht, waaronder aan de Verenigde Staten, Australië en Thailand. In de documentaire worden de levens van de twee geschetst, ondermeer aan de hand van interviews met goede vrienden, historici en journalisten.
Steve Macallister, managing director van Verkoop en Distributie van BBC Worldwide: ‘De ongelooflijke verkoop van William and Kate – A Royal Engagement weerspiegelt de internationale interesse die er voor het aanstaande koninklijk huwelijk is.’ Bij de andere goed verkopende producties van de BBC op dit moment hoort ‘Inside The Royal Wedding’, over de aanloop naar het huwelijk, de voorbereiding op de ceremonie en de logistieke nachtmerrie die het huwelijk met zich meebrengt. VIP-gasten, bloemisten en hofleveranciers komen daarin aan het woord. Ook programma’s die de gebeurtenis in historisch perspectief plaatsen lopen goed, zoals een tweedelige terugblik op alle koninklijke huwelijken sinds de bruiloft van de latere koning George VI met Elizabeth Bowes-Lyon van 1923, waarin ook alle sociale aspecten en politieke omstandigheden worden vergeleken.