×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De koninklijke familie wordt kleiner

    Door Marc van der Linden

    Er zijn altijd mensen die het raar vinden als niet de hele koninklijke familie komt opdraven bij een feest. Bij het feest voor de 75ste verjaardag van prinses Margriet ontbraken bijvoorbeeld de koning en de koningin en haar zus prinses Christina. Maar als mensen dan zeggen het raar te vinden, vraag ik me af hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • Hola ‘claimt’ exclusieve Máxima-reportage

    Spaans tijdschrift betaalde 'veel geld' voor foto's

    Het Spaanse tijdschrift pakt groots uit met de glamourfoto's die de Rijksvoorlichtingsdienst rond de verjaardag van prinses Amalia vrij gaf. Deze foto's zijn nog altijd te downloaden op www.koninklijkhuis.nl. Opmerkelijk genoeg claimt Hola de reportage 'exclusief' te hebben. Het populaire tijdschrift heeft de foto's aangekocht via ANP/Cordon Press en drukt zelfs een waarschuwing af bij het artikel dat niets uit reportage mag worden overgenomen. Navraag bij de redactie van Hola leert dat het blad 'heel veel geld' voor deze reportage heeft betaald en daarom de exclusiviteit van de foto's wil behouden. Een beetje vreemd, want de foto's zijn gratis van de website van het Koninklijk Huis te downloaden. De publicatie roept dan ook de nodige vragen op. Wat is er voor de reportage betaald? Wie heeft dat geld ontvangen? En weet het Koninklijk Huis dat de foto's voor veel geld in het buitenland zijn verkocht? Bij ANP was niemand bereikbaar voor commentaar. Wordt vervolgd.


    Foto: Robin Utrecht/RVD

    24 december 2008 - 13:25