×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De meelevende koning

    Door Marc van der Linden

    Als er op het koningschap van Beatrix wordt teruggekeken, dan heeft men het vaak over haar optreden na grote rampen. De foto waarop ze met haar hand voor de mond en ogen die ontzetting en verdriet lieten zien na de Bijlmerramp langs de ingestorte flat liep, staan eenieder in het geheugen gegrift. Net als hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • William spreekt techbedrijven aan

    Ze moeten nog veel leren over hun eigen macht

    William spreekt techbedrijven aan

    Techbedrijven als Twitter en Facebook hebben nog veel te leren over de macht die ze hebben. Dat zei prins William in een speech die hij gaf over een taskforce tegen cyberpesten, die hij in 2016 had gelanceerd.


    William stipte aan dat social media positieve kanten hebben. “Die vriend die we uit het oog zijn verloren maakt opeens weer deel uit van ons leven. De grootouders die ver weg wonen kunnen nu toch op de hoogte blijven van het dagelijks leven van de familie waar ze zo veel van houden.”Maar de hertog van Cambridge wees ook op de keerzijde. ”Bij elke uitdaging – nepnieuws, extremisme, polarisatie, haat, trollen, geestelijke gezondheid, privacy en pesten – lijkt het erop dat onze techleiders in de verdediging schieten. Hun zelfbeeld is gebaseerd op hun positieve kracht voor het goede, waardoor ze niet in staat lijken tot een constructieve discussie over de sociale problemen die ze creëren”, aldus William.En dat komt volgens de prins door de snelheid waarmee de technologie en de samenleving zijn veranderd. ”De reis van uitvinders op een studentenkamer naar leiders van de meest waardevolle bedrijven op aarde is zo snel gegaan dat ze moeite hebben om te begrijpen dat de belangen zijn veranderd. Het geluid van aandeelhouders, bedrijfsresultaten en winsten leidt ze af van de waarden waarmee ze zo succesvol zijn geworden.”William wil dat techbedrijven nadenken over ”onbedoelde gevolgen” van hun diensten. ”Jullie kunnen vast een nieuwe band met jullie eigen gebruikers opbouwen, gebaseerd op dienstverlening, gemeenschapszin, nederigheid en transparantie.”

    16 november 2018 - 14:31