×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De koninklijke familie wordt kleiner

    Door Marc van der Linden

    Er zijn altijd mensen die het raar vinden als niet de hele koninklijke familie komt opdraven bij een feest. Bij het feest voor de 75ste verjaardag van prinses Margriet ontbraken bijvoorbeeld de koning en de koningin en haar zus prinses Christina. Maar als mensen dan zeggen het raar te vinden, vraag ik me af hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • Krant niet onder de indruk van Harry en Meghan

    Sussexes stappen naar rechter voor smaad

    Krant niet onder de indruk van Harry en Meghan

    De Britse krant Mail on Sunday lijkt niet wakker te liggen van de juridische stappen die Harry en Meghan hebben genomen. Het nieuwsblad staat nog steeds achter de publicatie van de privébrief die de hertogin van Sussex schreef aan haar vader. Dat laat de Mail on Sunday woensdag weten in een reactie aan Britse media.

    Het koppel liet dinsdag via hun advocaten weten naar de rechter te stappen omdat de krant en moederbedrijf Associated Newspapers bezig zouden zijn met een campagne “om valse en opzettelijk denigrerende verhalen” over de Sussexes te verspreiden. De brief valt daar volgens Harry en Meghan onder. “De Mail on Sunday blijft achter het gepubliceerde verhaal staan en zal de zaak sterk verdedigen”, reageert de krant.

    In de handgeschreven brief aan Thomas Markle, waarvan gedeeltes in februari werden gepubliceerd, schrijft Meghan hoe zeer het haar kwetst dat haar vader steeds naar de pers stapt met onjuiste verhalen. De prins liet dinsdag in een verklaring weten dat de teksten uit zijn verband zijn gerukt en enkel zijn gepubliceerd om lezers te misleiden. Ook dat weerspreekt de Mail on Sunday. “We ontkennen dat de brief van de hertogin op welke manier dan ook is geredigeerd om de betekenis ervan te veranderen.”

    Harry en Meghan klagen de media aan wegens onder meer het onjuist delen van privé-informatie en inbreuk van copyright. De kosten van de rechtszaak betalen de twee, die momenteel in Afrika zijn, uit eigen zak. Als ze het proces winnen, schenken ze een eventuele schadevergoeding aan een organisatie tegen pesten.

    2 oktober 2019 - 10:31