Britain Royals Book

Recensies plaatsen voor nieuw boek Meghan en Harry kan niet meer

Fans werden wekenlang lekker gemaakt doorat er reeds allerlei details naar buiten kwamen. En nu het boek er is, blijkt er online een kleine oorlog gaande tussen voor- en tegenstanders van het boek en de twee royals die het onderwerp ervan vormen.

We meldden je al dat het boek in kwestie, Finding Freedom, na het uitbrengen ervan (in Groot-Brittannië en Amerika, onder meer) over de toonbanken vloog. En in de weken voorafgaand aan de release, kwamen steeds stukjes en beetjes over de inhoud naar buiten. Meghan en Harry zelf blijven volhouden dat zij niet actief aan het boek hebben meegewerkt, terwijl kenners stellen dat dit – gezien de bijzondere details – bijna niet anders kan.

Eén van de grootste boekenaanbieders ter wereld, online winkel Amazon, heeft nu een tijdelijk verbod afgekondigd op het plaatsen van recensies over het boek. Het is namelijk zo dat fikse groepen voor- én tegenstanders van de Sussexes hadden opgeroepen zo veel mogelijk recensies (en dan natuurlijk extra lovend dan wel extra hatelijk) online te plaatsen bij de boekenaanbieder. Waardoor volgens de winkel geen eerlijk beeld meer is ontstaan van het boek en de inhoud.

Overigens is het boek ook in Nederland al populair te noemen. In de landelijke top-60-lijst heeft Finding Freedom inmiddels de 17de plek bereikt. Het boek heeft als insteek op te tekenen hoe, wat en waarom rondom Harry en Meghans vertrek uit het Britse koningshuis. De royals moesten hun ‘merknaam’ Sussex Royal afgelopen februari al inleveren. Legden hun royal duties steeds verder neer. En verhuisden uiteindelijk naar Amerika, waar zij kortgeleden een droomvilla in kustplaats Santa Barbara kochten.

3x zoenende royals

Meer lezen over royals? Bestel snel uw digitale versie van Royalty.

Bron: ANP. Beeld: ANP/EPA, Sussex Royal