×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De koninklijke familie wordt kleiner

    Door Marc van der Linden

    Er zijn altijd mensen die het raar vinden als niet de hele koninklijke familie komt opdraven bij een feest. Bij het feest voor de 75ste verjaardag van prinses Margriet ontbraken bijvoorbeeld de koning en de koningin en haar zus prinses Christina. Maar als mensen dan zeggen het raar te vinden, vraag ik me af hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • Niet uitgebrachte postzegels koning getoond

    Ontwerpen te zien in Museum voor Communicatie

    Niet uitgebrachte postzegels koning getoond

    Het Museum voor Communicatie toont vanaf dinsdag voor het eerst de niet gekozen ontwerpen voor de koningspostzegel. In totaal mochten vier ontwerpers en kunstenaars een voorstel doen voor de nieuwe postzegel van Koning Willem-Alexander.


    In november nam de koning het winnende ontwerp in ontvangst in het museum in Den Haag. De drie varianten in rood, wit en blauw waren ontworpen door Studio Job op basis van een foto die fotograaf Rineke Dijkstra speciaal voor deze gelegenheid had gemaakt.

    Vanaf dinsdag zijn ook de creaties te zien van Christian Borstlap, Martijn Sandberg en creatief bureau met de naam …,staat. Volgens het museum zijn deze ontwerpen ook zeer de moeite waard. Deze niet uitgebrachte postzegels zijn te bezichtigen tot en met 7 september in het Museum voor Communicatie. Ze maken deel uit van de tentoonstelling XXX Dutch Design.

    Een jaar geleden kregen de vier ontwerpers van PostNL de vraag om een voorstel te ontwerpen voor de nieuwe koningspostzegel. Zij moesten de foto van Rineke Dijkstra als uitgangspunt nemen. De enige voorwaarde aan het ontwerp was dat het een tijdloos, herkenbaar en karakteristiek beeld zou opleveren.

    13 mei 2014 - 14:47