×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De meelevende koning

    Door Marc van der Linden

    Als er op het koningschap van Beatrix wordt teruggekeken, dan heeft men het vaak over haar optreden na grote rampen. De foto waarop ze met haar hand voor de mond en ogen die ontzetting en verdriet lieten zien na de Bijlmerramp langs de ingestorte flat liep, staan eenieder in het geheugen gegrift. Net als hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • Rel rond Belgische publicatie over prins Friso

    Journalist stapt vanwege 'verminking van zijn artikel'

    Het Vlaamse weekblad TV Familie brengt deze week het 'exclusieve' verhaal dat er tweespalt zou zijn in de Nederlandse koninklijke familie over de situatie waarin prins Friso verkeert. Volgens het blad, dat het artikel brengt onder de weinig fijnzinnige kop 'Stekker uit of niet', zou prinses Mabel vóór het in leven houden van haar man zijn maar andere belangrijke familieleden niet. Het artikel heeft inmiddels veel stof doen opwaaien in zowel Nederland als België. TV Familie beweerde de waarheid te hebben geschreven. Het tijdschrift laat in een reactie aan RTL Boulevard weten dat de auteur van het stuk, de Belgische royaltywatcher Mario Danneels 'niet de eerste de beste' is. 'Hij zou nooit zomaar iets schrijven. Hij heeft dit artikel gebaseerd op gesprekken die hij heeft gevoerd met Nederlandse journalisten. We hebben in het verleden ook stukken op deze manier geschreven die altijd correct bleken te zijn,' aldus een woordvoerder van TV Familie. Die verklaring komt in ander licht te staan, nu de auteur van het bewuste artikel per direct is opgestapt bij het blad. Danneels laat vanaf zijn vakantie-adres weten: 'Ik ben tot eigen consternatie hier mee wakker geworden, ik heb 'de stekker' hierbij zelf uit samenwerking met blad getrokken.' Het is niet bekend of de koninklijke familie danwel de Rijksvoorlichtingsdienst plannen heeft om stappen te nemen tegen het tijdschrift.


    3 oktober 2012 - 20:06