×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.
  • De koninklijke familie wordt kleiner

    Door Marc van der Linden

    Er zijn altijd mensen die het raar vinden als niet de hele koninklijke familie komt opdraven bij een feest. Bij het feest voor de 75ste verjaardag van prinses Margriet ontbraken bijvoorbeeld de koning en de koningin en haar zus prinses Christina. Maar als mensen dan zeggen het raar te vinden, vraag ik me af hoe…

    Lees column
  • Meest gelezen

  • Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

  • Fastfoodrestaurant mag grappen over prins Harry

    Gerucht over werkelijke vader prins Harry in reclame

    Fastfoodrestaurant mag grappen over prins Harry

    Burger King mag grappen maken over prins Harry. Dat heeft de Nieuw-Zeelandse Reclame Code Commissie laten weten na een klacht van een Nieuw-Zeelander over een reclamespotje. Daarin werd volgens de klager gesuggereerd dat prins Charles niet de vader is van Harry.


    Het spotje haakte daarmee aan bij verhalen die al jaren circuleren over Harry, die meer gelijkenis zou vertonen met voormalig cavalerie-officier James Hewitt, een van de minnaars van prinses Diana, dan met zijn vader Charles. Er is nooit een spatje bewijs gevonden voor het vermoeden, maar het verhaal blijft steeds weer terugkomen.

    Dit keer dus bij Burger King, dat een ‘nieuw’ lid van ‘onze koninklijke familie’ (van hamburgers uiteraard) introduceerde. "We wilden hem Harry noemen omdat hij een beetje stout is en omdat mensen zeggen dat hij in niets op zijn vader lijkt. Maar we hebben toch maar gekozen voor de naam King Special, je weet immers maar nooit”, aldus de reclameboodschap.

    Volgens de Advertising Standards Authority was er niets mis met de reclame. "Het was een satirische voorstelling van Harry, bedoeld om mensen aan het lachen te krijgen en het paste binnen het concept van Burger King”, aldus de uitspraak. De klacht was derhalve ongegrond.

    23 augustus 2013 - 17:59