×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

De toekomst van De Eikenhorst

Door Marc van der Linden

Nog maximaal een jaar, schat ik, en dan zal De Eikenhorst door het koninklijk gezin worden verruild voor paleis Huis ten Bosch. De volgende zomerse fotosessie van de koning, de koningin en hun dochters zou best al in de tuin van het paleis kunnen worden gedaan. Dat zou meteen verklaren waarom het gezin de pers nu nadrukkelijk aan de voorkant van de villa ontving. In alle andere jaren gingen we altijd achterom, meteen de tuin in. Dit keer lieten ze het pand, waarin ze zoveel gelukkige tijden…

Lees column

Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

Koning wacht op besluit over regeringstoestel

Koning wacht op besluit over regeringstoestel

Koning Willem-Alexander weet nog niet of hij in de toekomst in de cockpit van het nieuwe regeringsvliegtuig mag plaatsnemen, anders dan om er een kijkje te nemen. Het ministerie van infrastructuur moet nog een contract afsluiten voor onderhoud en levering van de bemanning.


Alleen in het geval dat KLM het contract krijgt, mag de koning de Boeing-737 ook zelf vliegen. Maar Willem-Alexander heeft geen invloed op dat besluit, zo verzekerde hij in een gesprek met Nederlandse media op de tweede dag van het staatsbezoek aan Luxemburg.

De koning vliegt sinds vorig jaar juni voor de KLM op soortgelijke lijntoestellen. 'Ik ben deze week nog op en neer geweest naar Kopenhagen', zo vertelde hij. De noodzakelijke vlieguren om zijn brevet te houden, kwamen ook in het verleden niet van het nu aan een Australisch bedrijf verkochte regeringstoestel, een Fokker-70.

Willem-Alexander gaf toe het toestel af en toe te missen. Het was een goed Nederlands product en hij was met 21 jaar de langst gebrevetteerde piloot voor de Fokker. Op het uiterlijk van het nieuwe regeringsvliegtuig, dat vanaf volgend jaar dienst moet gaan doen, had de koning geen commentaar. Dat was een zaak van de regering.

Naar het interieur was hij meer benieuwd en dan met name de cockpit. Maar tot die tijd was het eigenlijk niet meer dan een aluminium buis met twee motoren.

Bron: © ANP, alle rechten voorbehouden
Foto: © ANP, alle rechten voorbehouden
25 mei 2018 - 09:42 |  Redactie |  0 reacties
 

Reacties