×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

De toekomst van De Eikenhorst

Door Marc van der Linden

Nog maximaal een jaar, schat ik, en dan zal De Eikenhorst door het koninklijk gezin worden verruild voor paleis Huis ten Bosch. De volgende zomerse fotosessie van de koning, de koningin en hun dochters zou best al in de tuin van het paleis kunnen worden gedaan. Dat zou meteen verklaren waarom het gezin de pers nu nadrukkelijk aan de voorkant van de villa ontving. In alle andere jaren gingen we altijd achterom, meteen de tuin in. Dit keer lieten ze het pand, waarin ze zoveel gelukkige tijden…

Lees column

Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

Bandoneonist Carel Kraayenhof nog vaak herinnerd aan huwelijk

Bandoneonist Carel Kraayenhof nog vaak herinnerd aan huwelijk

Bandoneonist Carel Kraayenhof wordt nog geregeld aangesproken op zijn optreden tijdens de kerkelijke inzegening van het huwelijk van Willem-Alexander en Máxima, donderdag precies vijftien jaar geleden. “Iedereen weet nog precies wat hij dacht, zag en voelde op het moment van de traan”, zegt Kraayenhof.


Op verzoek van de bruid speelde de bandoneonist Adiós Nonino. “Vaak wordt mij verteld dat juist dit nummer zoveel voor iemand heeft betekend, omdat ze net in scheiding lagen, iemand was overleden of juist net een nieuwe relatie was begonnen”, vertelt Kraayenhof. “Het is dus niet alleen het lievelingsstuk van Máxima en van mijzelf, maar van heel veel anderen.”

Na zijn optreden in de Nieuwe Kerk in Amsterdam dacht Kraayenhof dat hij slecht had gespeeld. “Door alle techniek had ik het koor en orkest niet goed gehoord.” Pas ’s avonds zag de bandoneonist zichzelf terug op televisie. “Het leek alsof ik naar een speelfilm zat te kijken, zo mooi als regisseur Rinus Spoor dat in beeld had gebracht. Ik was echt verrast, zo prachtig als het eruit zag.”

Dat Adiós Nonino veel Nederlanders tot op de dag van vandaag raakt, vindt Kraayenhof bijzonder. “Hoe mooi is dat, de tango die Máxima zelf had uitgezocht en waarvan ze toen al zei: Nederlanders zijn niet zo kil als de mensen denken, ze zijn warm en emotioneel.”

Foto: BuzzR
01 februari 2017 - 10:13 |  Redactie |  0 reacties
 

Reacties