×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Rouw, roem en royalty

Door Marc van der Linden

Als je lid bent van een koninklijke familie weet je dat je niet alles privé kunt houden. Dat is, net als bij andere bekende mensen, de prijs van de roem. Bij een zeer tragische gebeurtenis als de dood van koningin Máxima’s zusje is het geen verrassing dat het in het nieuws komt. Sterker nog, het was de Rijksvoorlichtingsdienst die het bekend maakte. De enorme media-aandacht voor deze intens verdrietige omstandigheden hoort er in onze tijd nu eenmaal bij. Maar wat doet Nederland dat respectvol…

Lees column

Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

Máxima ontvangt publicatie over duurzaamheid

Uit handen van Jan Peter Balkenende

Máxima ontvangt publicatie over duurzaamheid

Koningin Máxima heeft dinsdagmiddag de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC) in ontvangst genomen. Ze kreeg de derde editie van de publicatie uit handen van onder anderen oud-premier Jan Peter Balkenende.


Balkenende is medeauteur van de publicatie en voorzitter van de DSGC. De voormalig minister-president was dan ook een van de sprekers op het seminar in Amsterdam. Ook VNO-NCW-voorzitter Hans de Boer en DSM-bestuursvoorzitter Feike Sijbesma hielden een toespraak.

In de publicatie Sustainable Innovation staan voorbeelden van innovatieve producten en samenwerkingsverbanden die een bijdrage leveren aan het oplossen van vraagstukken waar de wereld voor staat. Het idee is dat bedrijven een rol kunnen spelen bij het behalen van de klimaat- en duurzame ontwikkelingsdoelstellingen die in 2015 door de Verenigde Naties worden vastgesteld.

DSGC is een bedrijvencoalitie bestaande uit Unilever, DSM, Philips, AkzoNobel, Shell, KLM, FrieslandCampina en Heineken. Samen ontwikkelen en delen ze hun kennis over duurzaam ondernemen.

Foto: BuzzR
02 december 2014 - 17:11 |  Redactie |  0 reacties
 

Reacties