×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Mode van Oranje

Door Marc van der Linden

Ik heb weleens medelijden met koningin Máxima. Niet vaak hoor, want dat heeft ze helemaal niet nodig. Maar de obsessie met haar kleding lijkt steeds groter te worden. Ik geef het eerlijk toe: ook ik ben elke keer benieuwd wat ze ergens draagt. Ik kom dan niet verder dan mooi of minder mooi, en een enkele keer lelijk. Dat zegt niks over die kleding, maar alles over mijn smaak en het is dus totaal niet objectief. Maar ondertussen vindt half Nederland er wat van. Er is zelfs een website die…

Lees column

Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

Koning opent expo Tweede Wereldoorlog

In Kunsthal Rotterdam

Koning opent expo Tweede Wereldoorlog

Koning Willem-Alexander opent op 4 februari in de Kunsthal in Rotterdam de tentoonstelling De Tweede Wereldoorlog in 100 voorwerpen. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst woensdag bekendgemaakt.


De Tweede Wereldoorlog in 100 voorwerpen is een eenmalige tentoonstelling van 25 oorlogs- en verzetsmusea. Deze musea hebben de meest bijzondere voorwerpen uit hun collecties gehaald voor een gezamenlijke presentatie. De voorwerpen vertellen het verhaal van de oorlog op een andere manier dan gebruikelijk is.

Bij ieder voorwerp wordt een persoonlijk verhaal verteld. Zo is de vermommingsbril te zien van verzetsstrijdster Hannie Schaft en een trui die gemaakt is van hondenhaar in de hongerwinter van 1944-45.

De tentoonstelling is een initiatief van het Nationaal Comité 4 en 5 mei en de Stichting Musea en Herinneringscentra 40-45. Het evenement is het belangrijkste onderdeel van een gezamenlijke campagne van de oorlogsmusea. Op deze manier willen ze meer bekendheid geven aan hun collecties.

Foto: BuzzR
08 januari 2014 - 17:59 |  Redactie |  0 reacties
 

Reacties