×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

WA houdt van gadgets

Door Marc van der Linden

Misschien kent u het woord in de kop boven dit stuk niet eens. Gadgets is de verzamelnaam voor technische snufjes die het leven moeten verbeteren of leuker kunnen maken. En onze koning is daar dol op.

Lees column

Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

Koningslied meest gezochte zoekterm in 2013

Koningshuis geliefd onderwerp op Google

Koningslied meest gezochte zoekterm in 2013

2013 gaat in de eerste plaats de boeken in als het jaar waarin koningin Beatrix haar aftreden aankondigde en Willem-Alexander koning werd. Ook op Google was het koningshuis een geliefd onderwerp, maar het veelbesproken Koningslied van John Ewbank zorgde uiteindelijk voor de meeste royalty-zoekopdrachten in Nederland.


Opvallend is dat de zoektermen 'troonswisseling', 'inhuldiging Willem-Alexander' en 'kroning' pas op een gedeelde vierde plaats komen in de top 10 van meeste gezochte termen rondom het koningshuis. Daarboven bevolken 'Koninginnedag 2013' en 'Prinsjesdag 2013' de tweede en derde plek.

In het lijstje met royals waarnaar Nederlanders het vaakst googelden, staat de hertogin van Cambridge, Catherine, op één. Koning Willem-Alexander volgt op de tweede plek met in zijn voetsporen de Prinses van Oranje, Amalia. Zij staat op drie. Verder wordt de top 10 aangevuld met de zoektermen prinses Beatrix, prins Friso, koningin Máxima, koning Albert, prins Filip, prins Bernhard jr en prinses Alexia.

Google publiceert ieder jaar top 10-lijstjes met de meest gezochte termen van het jaar voor het project Google Zeitgeist.

Foto: BuzzR
17 december 2013 - 10:05 |  Redactie |  0 reacties
 

Reacties