×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Rouw, roem en royalty

Door Marc van der Linden

Als je lid bent van een koninklijke familie weet je dat je niet alles privé kunt houden. Dat is, net als bij andere bekende mensen, de prijs van de roem. Bij een zeer tragische gebeurtenis als de dood van koningin Máxima’s zusje is het geen verrassing dat het in het nieuws komt. Sterker nog, het was de Rijksvoorlichtingsdienst die het bekend maakte. De enorme media-aandacht voor deze intens verdrietige omstandigheden hoort er in onze tijd nu eenmaal bij. Maar wat doet Nederland dat respectvol…

Lees column

Wilt u op de hoogte blijven via de Royalty nieuwsbrief? Schrijf u nu in!

Prinses Laurentien en vader promoten lezen

‘Mannen moeten meer voorlezen aan hun (klein)kinderen’

Prinses Laurentien en vader promoten lezen

Prinses Laurentien heeft zondag samen met haar vader Laurens Jan Brinkhorst het startschot gegeven voor de nieuwe campagne Vaders Voor Lezen. Dit deed ze na de première van de nieuwe jeugdfilm Mees Kees op kamp in de CineMec in Ede.


De Leescoalitie, die wordt gevormd door onder andere de Vereniging Openbare Bibliotheken en Stichting Lezen & Schrijven, wil met deze campagne mannen enthousiasmeren om meer zelf te lezen en voor te lezen aan hun (klein)kinderen.

Deze campagne is een vervolg op het Jaar van het Voorlezen 2013. In Ede waren ook de huidige voorleesambassadeurs Ruben Nicolai, Merel Westrik en Gerda Havertong aanwezig. De Mees Kees-films zijn gebaseerd op de boeken van Mirjam Oldenhave. Zij is beëdigd als bondscoach voor de nieuwe campagne.

Foto: BuzzR
08 december 2013 - 17:08 |  Redactie |  0 reacties
 

Reacties